لرزه گیر

درین جا بهترین و به روز ترین اطلاعات از مصالح نوین ساختمان بالاخذ لرزه گیرها را می یابید .

لرزه گیر

درین جا بهترین و به روز ترین اطلاعات از مصالح نوین ساختمان بالاخذ لرزه گیرها را می یابید .

  • ۰
  • ۰

لرزه گیر

لرزه گیر مکانیکی ؟

به ابزاری که برای مهار ارتعاش و لرزه‌های ناخواسته ناشی از دستگاه‌های مکانیکی نظیر موتورها ، هواسازها، چیلرها، پمپ‌ها و … به کار می‌رود، لرزه گیر مکانیکی می گویند. در محیط‌های صنعتی و مکانیکی، معمولاً تأسیسات مکانیکی به صورت آویز یا نشیمن‌گاهیساپورت گذاری می‌شوند. حال‌آنکه در بعضی از ساختمان‌ها مانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها نیاز مبرم به مهار ارتعاشات دستگاه‌های مکانیکی نظیر سیستم‌های HVAC، چیلرها و پمپ‌ها محسوس است.

ازآنجایی‌که اکثر این تأسیسات از موتورهای مدور که منبع ایجاد ارتعاشات هستند، بهره می‌گیرند، لذا عدم مهار این ارتعاشت نه‌تنها موجب پخش ارتعاشات صوتی و مکانیکی به محیط اطراف و سازه ساختمان، بلکه استهلاک زودرس، پدیده‌ خستگی، تولید سروصدا، شل شدن اتصالات، کاهش بازدهی دستگاه و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به همراه دارد.

لرزه گیر مکانیکی لینکران linkranانواع مهار ارتعاشات:

به‌طورکلی، مهار ارتعاشات سیستم‌های مکانیکی به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم می‌شود. در مهار ارتعاشات غیرفعال، از المان‌ها یا موادی استفاده می‌شود. که ارتعاشات مکانیکی را جذب یا میرا می‌سازند. از جمله این مواد می‌توان به صفحه‌های لاستیکی و فنرهای مکانیکی اشاره کرد.

ویژگی مشترک این لرزه‌گیرها، غیرفعال بودن آن‌هاست یعنی در صورت تغییر وزن یا فرکانس، کارایی مناسبی نخواهند داشت. در مهار ارتعاشات فعال، بر مبنای تداخل امواج و با استفاده از حسگرها و عملگرها، از یک منبع توان خارجی برای تولید ارتعاش مخرب استفاده می‌شود. ازاین‌رو لرزه‌گیرهایی با کنترل‌کننده فعال یا نیمه فعال می‌توانند مقادیر سفتی و میرایی خود را با توجه به شرایط به‌گونه‌ای تغییر دهند که کارایی حداکثر داشته باشند.

شرکت لینکران به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع لرزه‌گیرهای غیرفعال فعالیت می‌کند. که می‌توانند برای انواع سیستم‌های HVAC، فن‌ها، پمپ‌ها، ژنراتورها، بالابرها و انواع دستگاه‌های صنعتی استفاده کرد. در سیستم مهار غیرفعال، برحسب فرکانس تحریک که وابسته به RPM دستگاه مدور است، سه نوع لرزه‌گیر قابل استفاده است که عبارت‌اند از:

  • لرزه‌گیرهای فنری
  • لرزه‌گیرهای لاستیکی
  • لرزه‌گیرهای فنری و لاستیکی

این لرزه‌گیرها برخی در فرکانس‌های پائین و برخی در فرکانس‌های بالا بکار می‌روند. برخی برای تجهیزات سبک و برخی برای تجهیزات سنگین مناسب‌اند.

منبع : fantap.co.com 

منبع : لینکران

  • ۹۸/۰۲/۲۶
  • لینکران لینکران

لرزه گیر

لرزه گیر مکانیکی

لینکران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی